היכונו לכנס נשות העסקים יסמין 2013 התאריך 19.02.

 

כנס "יסמין" 2013 לקידום בעלות עסקים ייערך השנה בסימן:

"כוחם של עסקים בבעלות נשים כספקים"

כיצד רותמים חברות גדולות לרכוש מוצרים ושירותים מעסקים בבעלות נשים

 

יום שלישי, 19 בפברואר 2013   9.30-16:00- כפר המכבייה, רמת גן

 

כנס יסמין" השנתי ה-12, לקידום עסקים קטנים בבעלות נשים יהודיות וערביות, הינו האירוע השנתי של הארגון, במסגרתו מתכנסים נציגי המגזר העסקי, הציבורי והחברתי, גופי מימון וחברות “יסמין” - נשים יהודיות וערביות.

 

השנה יעסוק הכנס בסוגית הגיוון בשרשרת האספקה של עסקים גדולים ובכוחם של עסקים בבעלות נשים כספקים. אורחת הכבוד המרכזית בכנס היא הגב' Elizabeth A. Vazquez, מייסדת שותפה ומנכ"לית הארגון הגלובלי International  WEConnect, הארגון מסייע לנשים בעלות עסקים להצליח על ידי חיבור עסקים בבעלות נשים לשרשרות אספקה של עסקים גדולים. כמו כן, מסייע לחברות עסקיות להטמיע תהליכי גיוון בשרשרת האספקה שלהן. רשת העמיתים של הארגון מייצגת יותר מ-700 מיליארד דולר בכוח קנייה שנתי וכוללת חברות כמו HP, IBM, סיסקו, פייזר, מוטורולה, אפל, ארנסט אנד יאנג, גולדמן סאקס, קוקה קולה ועוד.

גב' וסקז הנה יזמית חברתית סדרתית ומובילה עולמית בתחום הטמעת תהליכי גיוון והכלה בקרב ספקים. בכנס, תציג וסקז מודלים ליצירת גיוון והכלה בשרשרת האספקה כיתרון תחרותי לעסקים.

 


לדברי עופרה שטראוס, נשיאת "יסמין":

"עסקים קטנים הם מרכיב חיוני בכל משק צומח ושל כל כלכלה מפותחת. סוגיית שילובם של עסקים אלו ובפרט עסקים בבעלות נשים בשרשרת אספקה של חברות גדולות מהווה הזדמנות התורמת להגברת התחרותיות, החדשנות והצמיחה. הבחירה של חברות לקדם גיוון והכלה, כמדיניות וכערך, מתחילה בהעסקה מגוונת וממשיכה באופן שבו הן רוכשות ומשפיעות על היכולת הכלכלית של עסקים קטנים. נושא גיוון והכלה הינו חלק מניהול אחראי של שרשרת אספקה בעסקים גדולים. השיח שאנו מתחילים היום משלב בין עסקים, גדולים, גופי ממשלה, עמותות המעצימות נשים ועסקים בבעלות נשים. זהו win-win לכל הצדדים, ולא בבחינת פילנתרופיה. זהו תהליך שייקח זמן, אך הייתי רוצה לאחל לעצמנו שבעוד 3 שנים נסתכל אחורה ונראה שהצלחנו לחולל שינוי."

 

לדברי כיראם בלעום, מנהלת "יסמין":

"אין לי ספק שרכש של ארגונים גדולים מעסקים בבעלות נשים יחולל שינוי לטובה במגוון הספקים של העסקים הגדולים, כך שיהיו באיכות ובנאמנות גבוהה יותר. הנשים אחראיות על מרבית החלטות הצריכה במשפחה ומחוצה לה. כמנהלת יסמין מזה 7 שנים ליוויתי עסקים רבים בבעלות נשים, הכרתי מקרוב את ההתנהלות הצרכנית והעסקית שלהן ואני בטוחה ביכולתןשל עסקים בראשות נשים להשתלב היטב בשרשרת האספקה של ארגון גדול".

 

 

הכנס בשיתוף שטראוס גרופ, ובתמיכת קרן קונרד אדנאואר, קבוצת זאפ ובנק הפועלים.

 

 

רקע נוסף :

 

בכל העולם ישנה הכרה בחשיבות סקטור העסקים הקטנים והבינוניים ולתרומתם הרבה לכלכלה דווקא בעידן של אי וודאות ומשברים כלכליים עולמיים. בישראל, 99% מהעסקים הינם עסקים קטנים ובינוניים. מכאן, שסוגית שילובם של עסקים קטנים בדגש על עסקים בבעלות נשים, בתוך שרשרת האספקה של חברות גדולות - הינה בוערת מתמיד.

 

יתרונותיה של שרשרת אספקה מגוונת  המשקפת את מגוון הצרכנים והלקוחות והנותנת הזדמנות לספקים מהמרכז ומהפריפריה, גדולים וקטנים, בבעלות נשים ובבעלות גברים, מתאפשרים במידה ונוצר חיבור בין מדיניות גיוון ספקים לבין רכש אחראי, המניב תועלת לקונים, לספקים ולקהילה. חברות המטמיעות מדיניות גיוון בשרשרת האספקה, ירוויחו מתדמית משופרת ונאמנות גבוהה יותר מצד הצרכן. רשת ספקים מגוונת תורמת גם להגברת החדשנות.

 

עסקים קטנים כספקים, עשויים לאפשר גמישות רבה, חיסכון בעלויות המוצר או השירות, תגובתיות מהירה וקיצור זמני אספקה. מודל העבודה של עסקים קטנים המנוהלים לרוב על ידי בעליהם, מייצר מחויבות שיכולה להביא ערך גדול לחברה,יצירת  יתרון תחרותי: נשים מקבלות 80% מהחלטות הצריכה ולפיכך נוטלות חלק עיקרי במנוע הצמיחה הכלכלית.  שוויון הזדמנויות המוטמע גם בקרב העובדים וגם בקרב הספקים הוכח כמגביר תחרותיות.

 

בישראל:

 

92% מן הנשים העובדות בישראל  שכירות. נשים עצמאיות מהוות 27% מכלל העצמאים, לעומת 73% מהגברים.

 

נכון לשנת 2010, פעלו בישראל כ-478 אלף עסקים המוגדרים כעסקים קטנים ובינוניים (עסקים המעסיקים פחות מ-100 עובדים). מתוכם כ- 362,000 עסקים המעסיקים עד 4 עובדים, 68,000 עסקים המעסיקים 5-20 עובדים ו- 20,000 עסקים המעסיקים 20-100 עובדים.

 

העסקים הקטנים והבינוניים מהווים למעלה מ-99% מכלל העסקים בישראל ומעסיקים כ -47% מסך העובדים בסקטור הפרטי. בממוצע רב שנתי החלק של מגזר העסקים הקטנים והבינוניים בפדיון הינו כ-44% לעסקים ועוד כ-6% לעצמאים, סה"כ כ-50%, וחלקם ביצוא הינו כ-15% - שיעורים שהם נמוכים ב-10-15% יחסית למקובל במדינות ה-OECD.

 

לפי סקר העסקים שערכה הסוכנות לעסקים קטנים, העסקים הקטנים ובינוניים בישראל מתמודדים עם מס' כשלי שוק עיקריים:

·         חסרונות לקוטן – כושר מיקוח נמוך מול לקוחות וספקים.

·         העדר נגישות מספקת לאשראי בנקאי וחוץ בנקאי.

·        חוסר מודעות ונגישות לידע ניהולי ומקצועי לקידום העסק ושיפור שרידותו

לפרטים נוספים: דורית שמואלי תקשורת ויחסי ציבור 077-5545601/2/3